Archive for április, 2007


Las Vegas

Ha nézegeted a Las Vegas-i képeket könnyedén észrevehetsz egy jellegzetes hasonlóságot a 70-es, 80-as évek város építészete és a mai vezető portálok tervezési gyakorlata között.

Las Vegas

Főleg az esti képeken látszik, hogy az épületeket lényegében a hirdetések “mögé” tervezik. Az utcáról egyetlen feladatuk, hogy eladják az épületben rejlő szolgáltatást és lényegében a reklám hozza létre az épület formáját, csakúgy, mint a 2000-es éveket követően a nagy portálokét is.


A joost nem adja fel

Annak ellenére, hogy a zsongás egyáltalán nem akkora, mint amennyire azt az alkotók valószínűleg szeretnék, egyáltalán nem állt meg az élet a Joost körül. Sőt, a srácok Steve Jobs-i magasságokba emelkedő dealeket kötnek több, mint 30 nagy brand hirdetőivel.

Amit Jobs-nak sikerült a zeneiparral elérnie, azt most a Joost is be akarja futni a saját terepén, annyi különbség persze van, hogy az Apple-nek ott volt egy iPod, amivel ritka nagy esély adódott a teljes vonal lefogására a zenétől a fogyasztóig.

A Joost-nak mindezt hardver nélkül kell elérni.


Van még valaki, aki szerint az új webes szolgáltatásokban nincs semmi friss?

Drag and Drop. Drag and Drop Modules. In Page Editing. In Page Custom Editing. Direct State Editing. Grid Cell Editing. Inline Custom Editing. Inline Tag Editing. Popup Custom Editing. Slide-out Custom Editing. Inline Text Editing. Persistent Portals. Inline Reordering. Indication. Busy Indication. Cursor Busy. In Context Busy. In Context Progress. Inline Status. Auto Complete. Balloon Error Tip. Deferred Content Loading. Dynamic Goal. Narrowing Choices. Refining Search. Live Search. Dynamic Filter. Invitation. Cursor Invitation. Drop Invitation. Tool Tip Invitation. Hover Invitation. Detail Zoom. Opacity Focus. Configurable Module – Faceplate. Configurable Module – Flip It. Configurable Module – Inline Configure. Configurable Module – Slide Out Drawer. Slide Out. Flip. Opacity Fade. Endless Scrolling. Expandable Paging Boundary. Fresh Content. Hover Detail. In Place Drill Down. Inline Assistant. Inline Validation. Validate Then Suggest. On Demand Refresh. Periodic Refresh. Resizable Modules. Scrolling Modul Auto Save. In Context Tools. Remembered Collection. Remembered Preferences. Auto Form Fill. Rating an Object. Transition. Brighten Transition. Cross Fade Transition. Dim Transition. Expand Transition. Fade In Transition. Fade Out Transition. FlipTransition. Move Transition. Self-Healing Transition. Collapse Transition. Slide Transition. Rich Internet Object. Available. Selected.


Változó médiatér április 24

A hálózat építő oldalak annyi látogatást és oldalletöltést generálnak, hogy kezdik kiszorítani a pornót a webről.

A MySpace sikerét csúnyasága ellenére is egyre jobban meg lehet magyarázni. Az amerikai fiatalok szerint annyira fontos rajta lenni, hogy a szolgáltatás nehézkessége teljesen másodlagos tényező. Myspace hozzáférés nélkül kívülálló mindenki, mintha itthon gimnáziumban nem lenne mobil. Lehet nélküle élni, de ha valaki akar valamire jutni az életben, nem tanácsos.

A brandek ismertségét egyre jobban határozza meg, hogy milyen hatások érik a felhasználókat ebben a hálózatos közegben. Hamarosan talán már komoly kapcsolat lesz brandek ismertsége és a között, hogy miként jelennek meg a szociális média térben.

A legnagyobb marketing cégek dolgozzák fel a tényt, a marketing új és egyre jobban erősödő szegmense, hogy miként lehet a hálózatokat aktivizálni.
A figyelem megszerzéséért folytatott ádáz küzdelem egyre több pénzt juttat azokra a területekre ahol a felhasználói élmény keletkezik, a marketing mozgatja az új piacok létrehozását és a jelenlegiek jobb elérését.

Az alulról építkező hálózatokba ugyanakkor még senki nem tud komoly pénzeket pumpálni, az értékesítési oldalon nincs long tail, néhány nagy viszi el a pénzek döntő többségét. Bármennyire is él az online közegben, csoportként fellépni és hatékonyan szolgáltatást kínálni úgy, hogy az megérje a hirdetőknek, jelenleg lehetetlen.

A Blockbuster-ek haldokolnak. A Spiderman 3. minden idők legdrágább filmje, nem azért mert annyira drágán gyártották le, hanem mert egyre drágább megszerezni a figyelmet. A társas média jön fel, mint a talajvíz és mossa ki a látogatottságot a nagy brandek alól.

Ebben a hálózatban a kutatások egy rendkívül cizellált felhasználói kört vetítenek elénk, ahol nagyon eltérő felhasználói karaktereket lehet azonosítani. Egy kis százalék alkot – 13% -, mások csak reflektálnak – 19% -, gyűjtenek híreket – 15% -, csatlakoznak hálózat építő oldalakhoz – 19% -, olvasnak blogokat – 33% -, néznek videókat és az emberek egy nagyon nagy százaléka még mindig a fogyasztó kategóriába tartozó inaktív – 55% -. A szolgáltatás fejlesztők számára komoly kérdés most már az is, hogy melyik felhasználói csoportban van még erő és növekedésre, vagy miként lehet az 55%-os inaktív tábort elérni.

Az április 24-ei elém került hírekből.


Ekkora halat fogtam

Doransky

Ma 10:30 környékén Szegeden, web kettő. A szemfülesek észrevehetik, hogy a McDonnalds-ból kihajtás közben sikeresen nyakamba öntöttem a kávémat.

És mekkora:
halas

via sithlords

A strandon:
halas


Az openID belső ellentmondásának első jele

Az openID legfrissebb fejleményei újabb példát hoznak arra, hogy ami elméletben nagyon jól hangzik, az a gyakorlatban a résztvevők ellenérdekeltsége miatt elhasalhat.


Új divat Amerikában: iskolában sorozatgyilkolni

A HVG Könyvek gondozásában most már Magyarul is olvasható a Tipping Point – Fordulópont – című igen érdekes könyv. Van abban a könyvben egy történet egy szigetről, ahol korábban alig voltak öngyilkosságok, amikor azonban a helyi menő srác két lányt is teherbe ejtve kettős apuka lett és a nagy stressz miatt megölte magát hátrahagyva egy romantikus levelet, a helyzet teljesen megváltozott. Néhány év alatt egy speciális korosztály, a 10-20 közötti fiúk közötti öngyilkosság divatos sporttá vált.