AdPlanner és Google Trends

Kijött a Google AdPlanner, első blikkre a felületek hatékonyak és laikus számára is érthetően magyarázzák el, hogy milyen oldalak, milyen keresztlátogatottságot érnek el. Egy ilyen rendszernek az lenne a lényege, hogy megmutassa, sok opció van ugyanazoknak a felhasználóknak az elérésére és erre a feladatra nagyon is jó kiindulási alap lehet. Hiányossága talán, hogy nem adja azt a mélységű adat gazdagságot, amit a Google-től eddig megszokhattunk.

A látogatottsági eltérések a Medián és a Trends mérések között régóta megvannak. Ha egy oldalon Mediánnal és Analytics-el is auditálsz, rögtön látszik, hogy a Medián nagyon hasonló számokat ad vissza, de mindig legalább 5%-10%-kal kevesebbet. Ettől függetlenül a Google számai is elég pontosak, csak jó helyre kell őket tenni. Ez az eltérésbeli hasonlóság egy kicsit gyanússá teszi, hogy a Google Analytics-et mégiscsak használják a Trends mögött, még ha csak annyira is, hogy a máshonnan szerzett adatokat korrigálják.

Nekem néhány hét nézegetés és néhány oldal ismert Webauditos látogatottsági adatai alapján ez eddig a legpontosabb – ilyen technikára épülő – független külföldi audit rendszer. Nem 100%-osan pontos és vannak benne butaságok, igazán pontos kutatásokra talán nem alkalmas, de üzleti döntések támogatására, piac felmérésre, versenytárs elemzésre mindenképpen.

Én az audit rendszerektől leginkább azt várnám, hogy szaturálják a piacot, mutassák meg, hogy sok oldal között van komoly keresztlátogatottság – tehát sok helyre lehet menni vásárolni -, illetve, hogy demográfiai és egyéb mutatók mentén elhatárolva teljesen mások az oldalak közötti sorrendek.

A médiatervezőknek kevésbé tetszik a rendszer.