Facebook vs. iWiW: A hazai szappanopera?

A szappanoperákkal kapcsolatban van az az általános szakmai nézet, hogy a kultúrális sajátosságok miatt, bármennyi pénzt is tolnak egy nemzetközi sorozatba, bármekkora költségvetéssel is üzemelnek teljesen lényegtelen, a hazai szappanoperák, Berényi Mikivel az élükön biztosan lever mindenkit. Függetlenül attól, hogy töredék pénzből és nagyjából 10 díszletben készül, mert olyan speciális sajátosságokat tükröz, amit csak a helyi gyártásban tudnak megcélozni.

Vajon van-e olyan webes szolgáltatás, amelyben ez a kultúrális kódban rejlő versenyelőny megvan? Ha van ilyen, akkor az a szolgáltatás, amelyben alapvetően az emberi kapcsolatok adják az alap értéket talán ilyen. A költségvetés ugyanis hasonlóan alacsony. A Facebook szinte minden két hónapban csinál valami drasztikus átalakítást ami értelemszerűen annak köszönhető, hogy több, mint 700 ember dolgozik a rendszeren. Bármilyen európai országban az ügyfélszolgálat szokott kitenni ennyit, de nem egy minimális ügyfélkapcsolatot üzemeltető cég.

Az iWiW ereje továbbra is abban van, hogy ott van rajta mindenki, aki él és mozog a weben, nagyon jó ismerős keresője van és arra, hogy az emberek információkat cserélgessenek egymással a többségnek még bőven megfelel.

Egy keresővel ellentétben ez a hálózat nem hódítható meg egyszerűen, mert főként emberek alkotják, akik érzik a helyi sajátosságokat és hozzászoktak az iWiW-hez.