Facebook és Twitter viszi a Google piacát?

Akár két éve is elképzelhetetlen lett volna, hogy valakit ne nézzenek hülyének ha azt mondja, a Google-t meg lehet verni a keresési piacon. Kiderült, nem is lehet. Az utóbbi évben azonban az is kiderült, hogy egyáltalán nem is kell.

Ma már egyre több helyről hallani, hogy az olvasott bloggerek hivatkozásokból egyre több forgalmat kapnak. Olyan oldalak, mint a Facebook és a Twitter nem csak az olyan tech guruk blogjaira visznek lassan több forgalmat, mint Marc Cuban, de az igazi celeb pletykákat tálaló blogokra is.

Ahogy pár napja írtam, ilyen gyorsan még nem cserélődtek ki a gombok Digg-ről, ReTweet-re az oldalakon, hogy könnyebbé tegyék terjesztését a tartalmaknak.

A trend elindult és egyre gyorsul, az üzleti következményei pedig óriásiak lesznek. Ha ma azt mondod, keresőmarketing és keresőoptimalizálás, akkor az emberek többségének ügynökségek, itthon milliós, külföldön milliárdos forgalmak jutnak az eszébe. A közösségi média ezzel szemben csak amolyan nehezen megközelíthető játszótér, amit ki lehet próbálgatni, meg kampányok céloldalaivá lehet tenni.

Egy olyan világban azonban, ahol a forgalmad fele azon múlik, hogy hogyan teljesítesz ebben a környezetben már egyáltalán nem játék. Az már nagyon sok pénz, az már eldönti, hogy piacvezető leszel-e vagy sem.

Néhány tanács cégeknek:

UI: Én is rendszeresen publikálok webes trendekről és egyéb tartalmakról a blognál személyesebb formában a Twitteren. Ha elkezdesz követni, azzal támogatsz a nagy Twitter versenyben.