Aki a túloldalon áll

Ma volt Kreatív konferencia, ahol a webes videózás utóbbi időszakáról beszéltem és arról a változásról, amit a Steve Jobs által csak Post PC érának nevezett időszak hozhat erre a területre.

Röviden összefoglalva az exponenciálisan növekedő médiában azok a cégek lesznek képesek növekedni és életben maradni, akik ugyanazzal a tempóval lesznek képesek tartalmat produkálni – leginkább videó megosztó oldalak -, vagy olyan márkákat birtokolnak, amelyek felé a felhasználók gravitálnak és olyan üzleti modelljük van, ami csak részben a webből akarja eltartani magát, ugyanis a weben szerintem jelen pillanatban üzletileg megtérülő módon mozgóképes tartalmat publikálni nagyon nehéz – ha egyáltalán lehetséges -. Leginkább televíziós társaságok rendelkeznek azzal az erőforrással, hogy a most még ingyenes webet mozgóképes tartalom piacán a Youtube mellett helyet foglaljanak és ha nem riadnak vissza a homályos jövőtől, akkor kiépíthetnek olyan következő generációs márkákat és modelleket, amik közép-távon nyereséges irányba vihetik el ezeket a próbálkozásokat.

Nyomogatom az iPad-et és nem hiszem el amit látok. Akkora horderejű változás előtt vagyunk, amire a Windows 32 megjelenése óta nem volt példa.

Érzem már egy ideje, múlt évben kezdtünk mobil alkalmazásokkal foglalkozni és azóta folyamatosan tör rám az érzés, hogy az alkalmazás boltok, a mobil eszközök és a közösségi média együttesen olyan változást hoz, amihez képest az egész web kettes mizéria apró kis hullámocska volt. Itthon még nem érzi a piac, mert 1-3 évvel le vagyunk maradva a nyugati trendektől, de azok a kis- és közepes cégek, akik már most amerikai piacokra fejlesztenek alkalmazásokat a bőrükön érzik a változást.

Csak példaként kiválogattam néhány képernyőt, hogy mik jönnek szembe ezen a készüléken néhány kattintás után. Döbbenet. Tényleg egy új termékkategória van kialakulóban.

See and download the full gallery on posterous