Győznek a csúnyák

Az MSN Spaces bugyuta szolgáltatásnak indult az elmúlt évben, a Microsoft piaci stratégiájához híven sokkal később, mint a versenytársai, ez azonban egyáltalán nem gátolta meg abban, hogy szépen lassan vezető helyzetbe passzírozza magát. A minap jelentették be, hogy a szolgáltatás a világ első számú blogmotorjává vált, a felmérések alapján megközelítve a 101 millió egyedi látogató kiszolgálását.

Az okok között több dolog is szerepelhet, és ezek többsége elnyomja azt a közkeletű gondolatot, hogy a siralmas megjelenésű szolgáltatások hátrányban lennének versenytársaikkal szemben. Az MSN Spaces-szel most már három piacvezető és rendkívül sikeres szolgáltatás is bizonyítja, hogy a dizájn nem igazán érdekli az embereket – önmagában biztosan nem -.

Az első “csúnya” az eBay, amit azért szerettek meg, mert a hálózati hatást behozta a kereskedelmi szolgáltatások piacára.
A második “csúnya” a MySpace, akit azért szerettek meg, mert elhozta a tematikus networking oldalak első generációját.
A harmadik “csúnya” pedig az MSN Spaces, amelyik a blogok önálló szerepét megkérdőjelezve és tudatosan visszafogva, egységcsomag részeként kínálva jutott a csúcsra.

Csúnya és érdektelen felületek, új háttérben húzódó koncepciók és még ügyesebb üzleti és bevezetésre irányuló lépések. Ezek jellemzik a három szolgáltatást. És a dizájn? Hát az másodlagos.