Technology-Distribution-Content brand

Próbálom emészteni, miért is vásárolt Jeff “Amazon” Bezos bele a Washington Post-ba és nem látok nagyon más magyarázatot, mint azt, hogy új korszak érkezhet a technológiai piacon, amikor az előre hátra integrálás felerősödik a tartalom márkák felvásárlásának irányába is.

Az Apple kezdte a folyamatot azzal, hogy technológia mellett elkezdett erőteljesen a technológiát élettel megtöltő fogyasztói tartalmak disztribúciós feladatait is ellátni, vagyis kiemelt figyelmet fordít arra, hogy amikor megveszed a terméküket, azon olyan tartalmak jussanak el hozzád, amikre egyébként vágysz a termék használata során.

Ez a modell annyira bejött, hogy mindenki elkezdte másolni, a Google elkezdett hardver felé mozdulni, a Microsoft elkezdett szintén előre integrálni és jött az Amazon is, aki szintén hátrafelé próbálkozott, az olvasó eszközök bevezetésével.

Mi a következő természetes lépés? Mi van akkor, ha létrejött egy piac, ahol a technológia gyártás, a termék értékesítés, a terméken elérhető szolgáltatások, tartalmak és szoftverek disztribúciója is integrálódik? Hova léphet tovább valaki, aki ezen a piacon még erőteljesebbé szeretne válni.

Meg kell venni azokat a márkákat, amik a disztribúciós platformon jelentős közönséget le tudnak fedni. Az Amazon kapcsán szerintem ez az egyetlen értelmezhető ok, amiért bevásároltak egy ilyen patinás tartalomszolgáltató szereplőbe.

A Technológia-Terjesztés-Tartalom háromszög van kialakulóban. Nem lennék meglepődve, ha az Apple, a Google vagy a Microsoft is bevásárolna akár nagyobb stúdiókba, akár más content termékekbe, de az Amazon esetében, a cég ereje valójában a termék eladásokban van és szűk szegmenst fednek le.