Innováció egy lejátszott piacon

Hajlamos vagyok azt gondolni, hogy vannak területek, ahol már tényleg nem lehet újdonságot mutatni. Egyszerűen túl nagyok a szereplők, konszolidált a piac, nincs mit innoválni. Aztán rendre jön egy cég és megmutatja, hogy mennyire nem így van.

Az utolsó ilyen élményem a Waze volt. Navigációs piacon szinte azt gondolja az ember, hogy már szinte mindent elmondtak, amit meg nem, azt meg az elképesztően gyorsan fejlődő Google, Apple és többi jól működő navigációs szoftverfejlesztő már épp csinálja.

A Waze mégis felvett 50 millió felhasználót a navigációs szolgáltatásába és annyira szépen fejlődött, hogy az ezen a piacon magát komoyan vevő Google kifizetett érte 1.1 milliárd dollárt.

Ha elkezded használni a szolgáltatást, egyébként rögtön meg is érted, hogy miért. Az app UX szempontból a Google Maps előtt jár, annyira letisztult navigációs kijelzője van és azzal, hogy közösségi funkciókat tett az appba, nem azt érzed, hogy az egész teljesen jellegtelen, hanem pont az ellenkezőjét, működik a közösségi információ összerakósdi, és pont annyit kell csak beadni, amitől nem érzed magad kényelmetlenül, visszafelé viszont annyival add többet az app, amivel már magabiztosabban tudsz tervezni egy utazást.

Néhány, egyébként nem is varázslatos, vagy elképzelhetetlen tervezési ötlettel, némi közösségi funkcióval sikerült akkora momentumot szerezniük egy egyébként már teljesen lejátszottnak tűnő piacon, ami minden szoftverfejlesztőnek adhat egy kis reményt.