Fővonalas címkézés

Az amerikai felhasználók 28%-a címkézik. Ha ezt néhány évvel ezelőtt mondják, biztosan nem hiszem el. Az egyetlen dolog, ami magyarázza, hogy ez az első olyan modell, amivel elképesztő modon skálázható szolgáltatásokat lehet építeni. Valamelyik nap írt róla az egyik amerkai celeb blogger – Jason Kottke – egy bejegyzést, hogy a web kettő vívmányok mennyire nem számítanak akkor, amikor egy szolgáltatás sikerességéről beszélünk. Francokat nem. Bizonyos területeken talán. A platform jellegű szolgáltatásoknál például kötelezően számít az AJAX, ahol a gyors interakció nélkül a web megölné a felhasználói élményt, szövegszerkesztés, táblázatkezelés, stb. A web kettes vívmányok közül azonban tényleg a címkézés az, ami a legnagyobb hatással van az új szolgáltatások fejlődésére. A címkézés segítségével a felhasználók átlal épített óriási adatbázisok navigálhatóak lettek. A del.icio.us volt az első szint, ahol a közös címkéken keresztül az ember meg tudta nézni, hogy a rendszerben milyen cikkek vannak még azonos címke alatt. A Youtube pedig a navigáció alapvető részévé tette a címkézésen alapuló keresztajánlást. Ha volt valami, amit zseniálisan csináltak a beágyazható videó létrehozása mellett, akkor az biztosan ez volt. Címkék nélkül elképzelhetetlen lenne a mai internet és a használat terjedése ezt tökéletesen bizonyítja.