Változó médiatér április 24

A hálózat építő oldalak annyi látogatást és oldalletöltést generálnak, hogy kezdik kiszorítani a pornót a webről.

A MySpace sikerét csúnyasága ellenére is egyre jobban meg lehet magyarázni. Az amerikai fiatalok szerint annyira fontos rajta lenni, hogy a szolgáltatás nehézkessége teljesen másodlagos tényező. Myspace hozzáférés nélkül kívülálló mindenki, mintha itthon gimnáziumban nem lenne mobil. Lehet nélküle élni, de ha valaki akar valamire jutni az életben, nem tanácsos.

A brandek ismertségét egyre jobban határozza meg, hogy milyen hatások érik a felhasználókat ebben a hálózatos közegben. Hamarosan talán már komoly kapcsolat lesz brandek ismertsége és a között, hogy miként jelennek meg a szociális média térben.

A legnagyobb marketing cégek dolgozzák fel a tényt, a marketing új és egyre jobban erősödő szegmense, hogy miként lehet a hálózatokat aktivizálni.
A figyelem megszerzéséért folytatott ádáz küzdelem egyre több pénzt juttat azokra a területekre ahol a felhasználói élmény keletkezik, a marketing mozgatja az új piacok létrehozását és a jelenlegiek jobb elérését.

Az alulról építkező hálózatokba ugyanakkor még senki nem tud komoly pénzeket pumpálni, az értékesítési oldalon nincs long tail, néhány nagy viszi el a pénzek döntő többségét. Bármennyire is él az online közegben, csoportként fellépni és hatékonyan szolgáltatást kínálni úgy, hogy az megérje a hirdetőknek, jelenleg lehetetlen.

A Blockbuster-ek haldokolnak. A Spiderman 3. minden idők legdrágább filmje, nem azért mert annyira drágán gyártották le, hanem mert egyre drágább megszerezni a figyelmet. A társas média jön fel, mint a talajvíz és mossa ki a látogatottságot a nagy brandek alól.

Ebben a hálózatban a kutatások egy rendkívül cizellált felhasználói kört vetítenek elénk, ahol nagyon eltérő felhasználói karaktereket lehet azonosítani. Egy kis százalék alkot – 13% -, mások csak reflektálnak – 19% -, gyűjtenek híreket – 15% -, csatlakoznak hálózat építő oldalakhoz – 19% -, olvasnak blogokat – 33% -, néznek videókat és az emberek egy nagyon nagy százaléka még mindig a fogyasztó kategóriába tartozó inaktív – 55% -. A szolgáltatás fejlesztők számára komoly kérdés most már az is, hogy melyik felhasználói csoportban van még erő és növekedésre, vagy miként lehet az 55%-os inaktív tábort elérni.

Az április 24-ei elém került hírekből.