Hatékony form dizájn

Bárki, aki valaha épített webes formokat, az tudja, az egyik legnagyobb istencsapása – vagy kihívása -, ami valaha történhetett a sitebuilderekkel.

Ha bildert keresel, nagyjából két dologból meg lehet mondani,hogy tud-e. A. képes doctype nélküli oldalt összerakni, b. Képes szépen bildelni formokat. Ha ez a két dolog megy, az emberünk nagyjából bármit képes lehet megoldani.

A formok tervezése az egyik nagy elhanyagolt terület a webes dizájnban, pedig minden használat kiinduló pontja és a minden vásárlás végpontja ez.

Az egyik nagy isten – Luke Wroblewski – most webes formok dizájnjáról ad ki könyvet és a megelőző marketing porhintés keretében közre adott néhány érdekes eredményt. Az egyik, hogy egy két mezős beküldő átalakításával is jó néhány 100000 dollárt sikerült éves szinten megspórolni egy cégnek, ami figyelemfelkeltő és mutatja, már egy kis kapu is várfallá alakulhat rossz tervezés eredményeként.

A másik pedig a form submit-gombok elhelyezéséről készítettek egy apró usability vizsgálatot és arra az eredményre jutottak, hogy az ok/mégsem gombok balra igazítva azonos színnel működnek a leghatékonyabban. A mostanában oly sikeres gomb-link kombináció mintha nem lenne hatással az eredményekre és az elsődleges akció gomb élesebb színnel történő megjelenése sem.

Néhány link a témában: