Melléfejlesztés

Mostanában egyre nehezebben tudom megmagyarázni magamnak, ha egy projektben melléfejlesztős megoldást alkalmazunk. Ez nálam azt jelenti, hogy a szolgáltatás eredeti funkciójához és annak támogatásához nem kapcsolódó új elemek jelennek meg a koncepcióban.

A melléfejlesztést a hálózat építés hozta divatba, de olyan betegség, amit korábban is rengetegen és azóta is sokan elkövetnek és a fogalom nélküliség biztos jele. A Myspace a legnagyobb ilyen szájt, ahol az eredeti hálózatos funkcióhoz rengeteg olyan anyagot tettek hozzá, aminek semmi köze a rendszerhez, csak úgy gondolták, hogy használni fogja valaki, vagy azért tették bele, mert látogatottságot növelt rövid távon. Ilyen mellélövéseket csak izomból, tőkeerős cégekkel lehet csinálni.

Az egyetlen dolog, ami miatt a melléfejlesztéstől nem áll égnek a hajam, ha az adott funkció üzleti modellt támogat. Segít mondjuk egy közösségi szájtnak pénzt csinálni, de igazából ez is csak egy érv. A legjobb üzleti modellek szerves részei az eredeti funkciónak. Csak egy példaként melléfelesztés például egy közösségi oldalba tett webshop, integrált pedig a keresőbe ágyazott kereső hirdetés.